Spartan Parallettes -nojapuut – Kehonhallintaa ja rasvanpolttoa

Spartan Parallettes -nojapuut – Kehonhallintaa ja rasvanpolttoa

Nojapuut ovat yksi perinteisimmistä fysiikkaharjoittelun treenivälineistä. Moni tuntee ne telinevoimistelusta, minkä parista myös peruskuntoilijan parallette-nojapuut ovat lähtöisin.

Spartan Gear Parallettes tarjoaa tukevaa treeniä kompaktissa koossa. Voit harjoitella välineen kanssa kotona tai ottaa ne mukaan vaikka mökkireissulle. Tuotteen pienen koon ansiosta kuljetat ne auton tavaratilassa mukanasi sinne, missä ikinä treenaatkin. Nojapuiden kokoaminen treenivalmiiksi onnistuu kätevästi viidessä minuutissa.

Parallettes-harjoittelu on kasvattanut suosiotaan kehonpainoharjoittelun yleistymisen myötä. Omimmillaan väline on esimerkiksi Calisthenics-harjoittelumuodossa, jossa haastetaan kehoa myös punnerrusvariaatioissa ja leuanvetotangossa.

Nojapuuharjoittelu vahvistaa kehonhallintaa, keskivartalon lihaksia ja suhteellista voimaa. Se myös kehittää yleistä liikkuvuutta. Telinevoimistelijat ovat tunnetusti vahvoja. Parallettes mahdollistaa nyt samanlaisen treenin myös kuntoilijoille ja kehopainoharjoittelun guruille.

Voit tehdä Parallettes-nojapuidesi kanssa satoja erilaisia liikkeitä. Tähän sisältyvät kehonhallintaa haastavat harjoitteet, kuten L-istunta sekä lankutus yhdellä jalalla. Pitkälle edistyneet ja kokeneemmat treenarit voivat harjoitella nojapuilla esimerkiksi käsilläseisontaa tai käsilläseisontapunnerruksia.

Parallettes-välineemme mahdollistaa myös tuloksekkaan HIIT-harjoittelun. Nojapuut on helppo asentaa maahan makaamaan, joten voit hyppiä niiden yli tai vaikka punnertaa niiden varassa. Ne ovat oiva apu myös venyttävissä harjoitteissa. Saat rakennettua nojapuille räätälöidyn voimaharjoittelu-ohjelman hyvinkin helposti.

Parallettes on todella hauska treeniväline niin yksin kuin kaverin kanssa käytettynä. Sen mahdollisuudet ulottuvat helposta perustekniikasta vaikeisiin ja haastaviin sarjoihin. Spartan Gear Parallettesin avulla voitkin laittaa kuntosi ja tekniikkasi todelliseen testiin!

 

Parallettes kehittää ja vahvistaa

  • Liikkuvuutta
  • Voimaa
  • Kestävyyttä
  • Keskivartaloa, ”corea”
  • Tukilihaksia ja isoja lihaksia
  • Kehonhallintaa
  • Tuntoaistia

Keskivartaloa vahvistava Parallettes-treeni

Tee kaikki liikkeet pidolla.

Liike 1. L-istunta tai polvien nosto.

210515169 (640x427)

Liike 2. Lankku sivuttain helpotettuna.

210515128 (640x427)

 

Liike 3. Lankkupunnerrus asennossa.

210515181 (640x427)

 

Pidä taukoa liikkeiden välissä minuutin ajan.

Kierros 1. Tee kaikkia liikkeitä 30 sekuntia, suoritusaika yhteensä 2 minuuttia.

Kierros 2. Tee kakkia liikkeitä 45 sekuntia, suoritusaika yhteensä 3minuuttia.

Kierros 3. Tee kaikki liikkeitä minuutin ajan, suoritusaika yhteensä 4 minuuttia.

 

HIIT-treeni nojapuille (jalkatreeni)

Liike 1. Loikka Paralettesin yli, suoritusaika 30 sekuntia, 15 sekunnin tauko.

210515144

Liike 2. Viiva-hyppely vuorojaloin, suoritusaika 30 sekuntia, 15 sekunnin tauko.

210515153 (427x640)

Liike 3. Yhden jalan hyppy oikealla jalalla, suoritusaika 30 sekuntia, 15 sekunnin tauko.

Liike 4.  Yhden jalan hyppy vasemmalla jalalla, suoritusaika 30 sekuntia, 15 sekunnin tauko.

210515148 (427x640)

Tee harjoitusta kolme tai neljä kierrosta. Pidä sarjojen välissä yhden minuutin tauko. Treenin suoritusaika on yhteensä kaksi minuuttia.

 

 

 

Hanki Paralettes -nojapuut omaksi verkkokaupastamme!

Tutustu myös muuhun tarjontaamme www.spartan.fi

EI KOMMENTTEJA

Jätä kommentti