Voimaharjoitteluseminaari 14.2 TFW Helsinki

Voimaharjoitteluseminaari 14.2 TFW Helsinki

Voimaharjoitteluseminaari 14.2 TFW Helsinki

Tekstit: Spartan Gear / Ville Rintala

 

Voimaharjoitteluseminaari pidettiin TFW Helsingissä ystävänpäivänä, päivänä jona vois siis tehdä muutakin kuin ostella kukkia ja syödä suklaata, ilman että parisuhde kärsii. Sen osoitti todeksi reilu 20 henkinen jengi joka tuli paikanpäälle janoisena oppimaan miten kroppaan tehdään lisään voimaa.

 

Tiloista sen verran, että jos haluat oikeasti kokea kokemuksen toiminnallisen harjoittelu saralla pääkaupunkiseudulla, suuntaa äkkiä TFW Helsinkiin. Johannes ja Petri pitää huolen, että kukaan ei lähde tyhjin käsin mieli alhaalla treeneistä! Tsekkaa salin sivut tästä >> www.tfwhelsinki.com

Tsekkaa muut Suomen TFW Salit >> www.tfwturku.fi >> www.tfwtampere.fi >> www.tfwvantaa.com >> www.tfwkouvola.com

 

Ystävänpäivän voimasessiot aloitettiin pienellä avaavalla jumpalla lantion seudulle. Olin itsekin Turusta Helsinkiin autolla pöräyttäessä lantion ja selän suunnalta aivan tukossa. Emme vedä välttämättä aina perinteistä alkulämmittelyä voimaharjoitteluun, mitä vedetään ja on vedetty 70-80 luvulla. Ollaan kuitenkin jo tultu paljon eteenpäin niistä ajoista ja mielestäni myöskin siltä osin kannattaa käyttää ja tutustua uusiin elementteihin alkulämmöissä sekä toki myös harjoittelun saralla.

_MG_1477

_MG_1478

Täytyy rehellisesti sanoa, että 20 henkisestä ryhmästä lähes kaikki oli hämmästyttävän hyvässä kunnossa liikkuvuuksien suhteen, odotimme Annin kanssa jotain ihan muuta.

_MG_1480

Kevyen lantion avaamisen jälkeen alettiin käymään läpi kroppaa harjanvarren kanssa,  kyykkytekniikkaa sekä testattiin myös nilkan liikkuvuutta.

_MG_1483Valakyykyllä lähettiin liikkeelle, jolla arvioitiin yläkropan sekä alaselän liikkuvuudet. Suuret puolierot ja nilkankiristykset löytyvät myös Valakyykkyä tehdessä.

_MG_1485

_MG_1487 Nilkan liikkuvuustesti puolierojen selvittämiseksi, mikäli nilkassa on suurempaa puolieroa, se tulee saada hoidettua kuntoon. Mikäli haluaa kehittää esim. kyykkyä, suuremman puolieron kanssa kyykkääminen voi aiheuttaa suurempaa ongelmaa esim. lantion alueelle josta suuremmat oireet voivat  alkaa alaselkään, polviin jne.

 

Puolieron analysoinnin jälkeen, päästiin kyykkäämään. Rautaa tankoon ja 5 toiston sarjoja kevyellä raudoilla, tärkeintä oli saada polvilinja kuntoon varpaiden kanssa. Tangon tulee aina liikkua pystysuoraa akselia, minimoiden sivuttaisliike.

_MG_1507

_MG_1510

 

Kyykkäämisen jälkeen kulutettiin pakarat sekä alaselkä loppuun pienellä sumo mave ja selän-nosto jumpalla,

Kahvakuulalla sumo-maastavetoa 10 toistoa sekä selänojennuksia kepillä tai ilman 10 toistoa 3 kierrosta. Tärkein oli taittaa ojennuksessa lannerangasta selkää pyöreäksi eikä koukistaa pakaraa, näin saadaan parhaat paineet alaselkään sekä myös kehitettyä tärkeää tukea antavaa tukilihaksistoa muihin nostoihin.

_MG_1519

_MG_1516

Ruokkiksen jälkeen, runtattiin penkkiä ja maastavetoa, kunnon voimavolyymi treenillä.

_MG_1538

Penkissä on tärkeää saada paineet selkään ja kankkuun, että saadaan tuotettua voimaa muualtakin kuin rintalihaksista.
_MG_1532

 

_MG_1542

 

Maastaveto käytiin läpi myös, perinteinen sekä sumoveto. Treenarit testasivat molempia ja valitsivat treeniin sopivan tyylin millä treenin veti läpi.

 

Loppujumppa:

Penkkipunnerrus toistot aina samalla painolla -> 4-8-12-12-8-4  pyramidi

Jonka jälkeen penkkimaksimista 40-50% raudalla 2 sarjaa niin monta toistoa kuin pystyy tekemään.

Tämän jälkeen tehtiin maastaveto

4×6 sarjapainot nousevana

Maven jälkeen tehtiin penkillä kylkirutistusta 3x 15-25

Kepillä krusifiks vatsoja avustettuna 15 ja kneegrab vatsoja 15 3 sarjaa.

 

Tämän jälkeen päivä oli taputeltu ja jengillä oli sellainen fiilis että olisi jäänyt jyränalle :)

DSC_0042

 

Huikee meininki Seminaarilla ja oli ilo vetää jengille Voimailua!

Tulemme järkkäämään Turussa saman seminaarin vielä maaliskuussa, ilmoitamme tästä päivämäärän vielä erikseen!

 

Tutustu tulevaan voimaharjoittelu koulutukseen tästä:

http://www.spartan.fi/koulutukset/fi/home/85-barbell-complex-levytanko-ohjaajakoulutus-3110-111-turku.html

EI KOMMENTTEJA

Jätä kommentti